Winkel bij persoonlijke winkels
Het viel me deze week weer eens op. Hoe fijn het is om te winkelen bij persoonlijke ondernemers. Neem onze bakker. Die staat elke zondag zelf vroeg op om verse broodjes en taartjes te bakken. Hij doet zijn winkel een paar uur open en zo kan heel Borne genieten van een lekker ontbijtje. Het is nog gezellig ook, als we met onze zondagmorgengezichten staan te wachten tot we aan de beurt zijn.
Nu hebben we zelf natuurlijk ook een winkel. Wij weten dus van binnenuit met hoeveel hart en ziel er gewerkt wordt. Wat voor tijd en toewijding daarachter zit. Dat maakt dat we het nog meer waarderen en er extra op letten.
Klantbeleving
We vroegen het vandaag eens aan onze klanten. Wat maakt het hier nou anders dan in een filiaalbedrijf? Niemand hoefde lang na te denken. ‘Het is persoonlijker’, zeggen ze. ´Voor een winkel als deze rij ik gerust een uurtje. ‘Hier word je gezien.’ ‘Er kan veel meer.’ Wat fijn dat het ze opvalt, want ik denk dat het ook zo is.
Wij stoten elkaar echt wel eens aan op inkoop in Milaan of Amsterdam, ‘Dat is echt iets voor…’ Dan kopen we het speciaal voor die persoon in, omdat we weten dat ze het zal waarderen. De mensen die bij ons werken zijn liefhebbers, ze vinden het oprecht fijn om mensen te helpen er goed uit te zien. Ze kunnen lyrisch worden over een bepaalde snit, een nieuw label of mensen met een eigen stijl. En inderdaad, als iemand bij ons het schijnbaar onmogelijke vraagt, is het voor ons de uitdaging net iets meer te doen dan verwacht.
Uniek en aandacht
Ik wil graag benadrukken dat dit niet het unieke verhaal van onze winkel is. Het is het verhaal van al die ondernemers met een speciaalbedrijf. Ik weet precies bij welke slager ik moet zijn voor welk soort vlees, ik krijg een telefoontje van de bloemist als mijn favoriete bloemen er weer zijn. Die staan dan ook echt 2 weken prachtig te wezen… Daar kan ik van genieten.
Ik hou ervan als je merkt dat ze het fijn vinden dat je er weer bent. Als je in gesprek raakt en ziet met hoeveel liefde, passie en kennis ze over hun producten praten. In tijden waarin alles steeds wereldwijder wordt, zorgen zij voor de persoonlijke noot. Hun winkels maken dat onze straten er niet uitzien als een eenheidsworst. Wil je het beste? Daar krijg je het beste.
Rijd dus eens een blokje om. Ga op zoek naar die speciale adresjes. Dan doe je je aankopen gerichter en bewuster, ben je minder aan het consumeren en meer aan het genieten. Dan wordt winkelen weer een avontuur.
- Ogen open voor die fijne persoonlijke adresjes - 20 september 2019
- Wat zijn de trends in life & fashion – Spring Summer 2019 - 8 februari 2019
- Laat het beste van jezelf zien met de juiste fashion - 7 december 2018